مقالات

آموزش نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر + نکات مهم

نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر

اسپیسر بلوک شیشه ای در اجرای پوشش های شیشه ای برای ایجاد بند یکسان کاربرد دارد و فواصل برابر بین تک تک بلوک ها باعث زیبایی و استحکام سطوح شیشه ای می شود. با این مطلب همره باشید تا شما را با روش نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر آشنا کنیم.

اسپیسر بلوک شیشه ‌اى چیست؟

اتصال اسپیسرها به یکدیگر به شکل صلیبی است و به منظور رعایت فاصله منظم بین بلوک های دیوار و سقف طراحی و تولید شده اند. جنس اسپیسر از پلاستیک فشرده  است و یک وسیله کاربردی در نصب بلوک های شیشه ای در قسمت های مختلف ساختمان محسوب می شود.

در نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر این ابزار را در گوشه بلوک ها قرار می دهند و با ملات روی آن را می پوشانند. استفاده از این اسپیسرها موجب اجرای سریع و دقیق بلوک ها شده و باعث تنظیم فاصله بین بلوک ها می شود. این ابزارهای کوچک در اندازه های 5 و 10 میل در بازار وجود دارند.

حتما مشاهده کنیدآجر نما قزاقی رشت

روش نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر

برای نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر باید در ابتدا با استفاده از ملات و اسپیسر بلوک های شیشه ای را کنار کنم نصب کرد؛ به عبارت دیگر روی سطح مورد نظر که می خواهیم بلوک شیشه ای اجرا شود مقدار مناسبی ملات می ریزیم و اولین بلوک را قرار می دهیم. در گام بعدی اسپیسر در محل تلاقی با بلوک بعدی در قسمت بالا و پایین کارگذاری می شود و مجدد بلوک شیشه ای دیگری را می گذاریم. به این ترتیب با استفاده از اسپیسر در جهت طولی و عرضی بلوک های شیشه ای کنار یکدیگر قرار می گیرند و روی اسپیسرها و فضای بین بلوک ها با ملات یا چسب مخصوص پوشانده می شود.

در مرحله بعدی و بعد از اتمام کار برای مدت 24 ساعت باید سح به همان حالت بماند تا ملات به خوبی خشک شود . بعد از اینکه ملات بلوک شیشه ای خشک شد معمولا نیمی از اسپیسرها زیر ملات می مانند و نیمی دیگر از ملات بیرون می زنند در این حالت باید قسمت هایی از اسپیسر که بیرون از ملات است را را توسط کاتر برید و با استفاده از پودر بندکشی روی اسپیسر و فضای بین بلوک ها را بندکشی نمود.

نکته: تعداد مورد نیاز اسپیسر با توجه به بندها و محل تلاقی بلوک های شیشه ای مشخص می شود.

ترکیب ملات برای نصب بلوک شیشه ای

هنگامی که از ملات با کیفیت و مرغوب برای نصب بلوک ها و پوشاندن اسپیسرها استفاده شود باعث دوام بلوک شیشه ای خواهد شد؛ در تولید این ملات ها چند ماده مخصوص شامل پودر سنگ، سیمان سفید و چسب بتن به کار می رود. برای تهیه ملات بلوک شیشه ای باید ابعاد کار را مدنظر قرار داد و بید تا یک ساعت بعد از ساخت ملات آن را استفاده کرد؛ برای جلوگیری از خراب شدن و غیرقابل استفاده شدن ملات بهتر است آن را به مقدار کم و در حین کار تهیه نمود.

اسپیسر بلوک شیشه ‌اى چیست؟

اسپیسر بلوک شیشه ‌اى چیست؟

آیا از پودر بندکشی در ملات بلوک شیشه ای می توان استفاده کرد؟

باید در نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر دقت کرد که پودر بند کشی برای استفاده در بلوک شیشه ای به عنوان ملات گزینه مناسبی نیست؛ حتی نمی توانید پودر بندکشی را با ملات مخلوط  کنید. پودر بند کشی  فقط در مرحله پایانی که ملات خشک شده است برای بندکشی فضای بین بلوک ها کاربرد دارد.

حتما مشاهده کنید: فروش آجر قزاقی در کرج

نکات نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر

در نصب بلوک شیشه ای با اسپیسر باید نکاتی را مدنظر داشت تا اجرای بلوک های شیشه ای با اسپیسر به نحو زیبا و منظمی صورت گیرد.

  • مشتریان برطبق سلیقه خود می توانند از اسپیسرهای 5 یا 10 میلیمتری جهت نصب بلوک شیشه ای استفاده کنند؛ هر یک از این اسپیسرها می توانند باعث چینش یکپارچه و مرتب بلوک ها در کنار هم شوند.
  • برای اتصال مقاطع فصل مشترک بلوک ها باید از ملات یا چسب مخصوص استفاده کرد.
  • این ابزار قابلیت جای‌گذاری در جهت های طولی و عرضی را دارد.
  • برای شکستن قسمت بیرون زده اسپیسر از ملات باید از کاتر استفاده کرد.

حتما مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *