مقالات

15 نمونه نمای سنگ سفید و آجر+ عکس

نمای سنگ سفید و آجر

در ساخت و طراحی سازه ها از نماهای مختلف استفاده می کنند. بررسی و انتخاب نما و نوع آن به شرایط آب و هوایی، سلیقه ی فرد، رنگ، ظاهر و… وابسته است. نمای سنگ سفید و آجر یکی از انواع نماهایی است که از آن در قسمت های مختلف سازه استفاده می شود که در ادامه به توضیح موارد مهم و نکات آن می پردازیم.

ثبت سفارش آجر مدرن و سنتی فقط با یک تماس 09120942935 📞

اگر دقت کرده باشید معمولا از ترکیب نمای سفید و آجر بیشتر برای قسمت های بیرونی در ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی استفاده می شود. ترکیب به این صورت باعث افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان می شود.

از ویژگی و مزایای سنگ نمای سفید و آجر نمی توان چشم پوشی کرد! این نوع آجر و سنگ هه به دلیل جذابیت بالا، عایق بودن از نظر نگهداری حرارت در فصل های سرد و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و نیازمند نبودن آن ها به نگهداری در شرایط خاص بسیار کاربردی و مناسب هستند.

این نمونه سنگ های سفید و آجر ها به دلیل تنوع خاصی که در طراحی آن ها وجود دارد برای استفاده در قسمت های مختلف مناسب است و مورد توجه معماران و مهندسان ساختمان قرار گرفته است.

در بعضی ساختمان ها به لحاظ طراحی و ظاهر زیبا، معماران و طراحان دکور ترجیح می دهند از نمای سنگ سفید و آجر در قسمت های درونی ساختمان ها نیز استفاده شود که این کار به زیبایی ساختمان می افزاید. معمولا از این نوع طرح ها برای دیوار های هتل، فروشگاه، خانه های سنتی و… استفاده می شود تا به جذابیت آن محل ها بیفزاید.

22انواع نمای سنگ سفید و آجر

1. یکی از انواع سنگ نما سفید و آجر به شکل مربعی است. در این سنگ نماها فقط ظاهر سنگ سفید و آجر به صورت مربعی در هم تنیده شده و در سطح دیوار قرار می گیرند. این طرح بسیار شیک و جذاب است و برای ساختمان های مدرن و سنتی می تواند از لحاظ طراحی بسیار جذاب به نظر برسد.

72. در صورتی که در نما سنگ و آجر به صورت برشی در دیوار قرار بگیرند به آن نوع، سنگ نما سفید و آجر برشی می گویند. این نوع سنگ ها باعث می شود نمایی متفاوت و جذاب ایجاد شود. توجه کنید که معمولا از این طرح بیشتر در ساختمان های صنعتی و تجاری استفاده می شود.

333. هنگامی که نمای سنگ ها به صورت سفید و آجری بوده و به شکل مستطیل برش خورده باشند. به آن نوع نمای مستطیلی می گویند که به دلیل زیبایی که دارد مورد استفاره عده زیادی قرار می گیرد.

44. در نمای سنگ سفید و آجر موزاییکی حالت قرارگیری سنگ ها به صورت موزائیکی است که باعث ایجاد یک طرح منحصر به فرد و جذاب می شود. این طرح بیشتر در ساختمان های تجاری و صنعتی به کار می رود.

4445. در برخی موارد برای افزایش جذابیت از سنگ نمای سفید با آجر های زیبا، هم در قسمت های درونی و هم بیرونی خانه استفاده می شود.

5مزیت استفاده از سنگ سفید با آجر برای نما

استفاده از این نوع طراحی برای نما دارای برخی مزایا است که شامل موارد زیر می‌ شود:

5551. ظاهر زیبا: ترکیب سنگ سفید با آجر به نما ظاهری زیبا و جذاب می ‌بخشد. سفیدی سنگ می‌ تواند با رنگ آجر تنوعی به نما اضافه کند و ظاهری منحصر به فرد و شیک به ساختمان ببخشد. در نتیجه در دید افراد جذاب تر از نماهای دیگر به نظر می رسد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

662. کیفیت و ماندگاری: سنگ سفید معمولاً دارای کیفیت بالا و مقاومت در برابر عوامل جوی مختلف است. با استفاده از سنگ سفید، می ‌توانید از ماندگاری و طول عمر بیشتری برخوردار شوید و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری داشته باشید. از طرفی می توان گفت که نود درصد افراد از رنگ سفید لذت می برند و به جذابیت ساختمان افزوده می شود.

773. تنوع در طرح و رنگ بندی: با استفاده از سنگ سفید و آجر، می‌ توانید از تنوع زیادی در طرح و رنگ بندی نما بهره‌ برداری کنید. این تنوع به شما امکان می‌ دهد تا نمایی منحصر به فرد و با سلیقه خود ایجاد کنید.

4. انتقال حرارت کمتر: سنگ سفید دارای خاصیت انتقال حرارت کمتری است نسبت به سایر مواد ساختمانی مانند بتن. این به معنای کاهش هزینه‌ های سرمایش و گرمایش ساختمان است و انرژی در محیط می ماند.

5. محیط زیستی: استفاده از سنگ سفید و آجر در نما می ‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. سنگ سفید معمولاً از مواد طبیعی و قابل بازیافت تهیه می ‌شود و برای ساختمان‌های سبز و پایدار مناسب است.

ثبت سفارش آجر مدرن و سنتی فقط با یک تماس 09120942935 📞

محصولات

برای مشاوره، ثبت سفارش و استعلام قیمت با ما به شماره  09120942935 📞 تماس حاصل نمایید.

ارسال بار صنایع آجر وندا توسط باربری های رسمی و معتبر حمل و نقل بار با هماهنگی خریدار محترم صورت می پذیرد.
در ضمن مشتریان گرامی می‌تواند در صورت امکان و صلاحدید خویش ، وسیله نقلیه خود را برای حمل بار ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *