مقالات

جایگزین دیوار اجری چی استفاده کنیم؟

جایگزین دیوار اجری

آجر یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین مصالح برای دیوار چینی است که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تحولاتی که در صنعت ساختمان سازی رخ داده است، امکان استفاده از مصالح جدید به عنوان جایگزین دیوار آجری میسر شده است.

ما نیز در این مقاله از سایت آجر وندا، تصمیم گرفتیم بهترین جایگزین دیوار آجری را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که قصد دارید با استفاده از سبک‌های جدید و مصالح جایگزین اقدام به ساخت ساختمان و دیوارچینی کنید، اطلاعات کافی در این باره داشته باشید.

ثبت سفارش آجر مدرن و سنتی فقط با یک تماس 09120942935 📞

انواع مصالح مناسب برای دیوارچینی

علاوه بر آجر مصالح دیگری هم هستند که برای دیوارچینی به کار می‌روند. لازم به ذکر است که مصالح مختلف دارای ترکیبات گوناگونی هستند و هر یک خصوصیات مربوط به خودشان را دارند. نکته بعدی که اهمیت زیادی دارد، این است که این مصالح برای ساخت چه نوع دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بعضی از دیوارها باربر هستند و بعضی دیگر از آن ها غیر باربر، در این مواقع انتخاب جایگزین دیوار آجری باید حتماً با استفاده از نظر کارشناسان و مهندسان انجام شود. مصالحی که در ادامه عنوان می کنیم، می‌توانند جایگزین آجر شوند.

بعضی از مصالح مانند سنگ قابل استفاده در داخل ساختمان نیستند و یا دیوارهای چوبی مناسب برای تحمل بار ساختمان نخواهند بود. بنابراین در بین این مصالح که به آن ها اشاره کردیم، بلوک می‌تواند بهترین جایگزین برای دیوار آجری باشد.

بلوک‌ سیمانی

بلوک‌ سیمانی

بلوک جایگزین مناسب برای دیوار آجری

درست است که بلوک‌های سیمانی بلوک‌های شیشه‌ای و … می‌توانند جایگزین مناسبی برای آجر باشند، اما انتخاب آن ها نیاز به دانش و تجربه در این زمینه دارد.

  • بلوک‌ سیمانی

بلوک های سیمانی معمولاً اندازه‌های مختلفی دارند و دارای جنس و طرح گوناگونی هستند. به همین خاطر کاربرد آن ها یکسان نیست. برای دیوارهای خارجی می‌توان از بلوک‌های سیمانی با ابعاد ۱۵ سانتی‌متر استفاده کرد که دارای ۴ جداره هستند. اما برای تیغه بندی می‌بایست از بلوک‌های ۷ سانتی سیمانی یا بلوک‌های ۱۰ سانتی استفاده شود که سبک‌تر هستند. این بلوک‌ها به‌واسطه اندازه و وزن متفاوتی که دارند، کاربردهای گوناگونی هم دارند.

  • بلوک شیشه‌ای

بلوک‌های شیشه‌ای و همچنین بلوک‌های پلاستیکی می‌توانند به عنوان جایگزین آجر استفاده شوند. این بلوک‌ها که بیشتر با هدف تزیینی استفاده می‌شوند، نمی‌توانند بار زیادی را تحمل کنند. البته بلوک‌های گازی بلوک‌های هوادار و انواع بلوک‌های سقفی و دیواری هم هستند که می‌توانند در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده شوند.

دیوار تخته سه لا

یکی دیگر از جایگزین‌های مناسب برای دیوار آجری دیوار تخته سه لا است. این دیوارها که با هدف نگهداری و بازسازی دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماندگاری و استحکام بالایی دارند و به راحتی می‌توان آن ها را تغییر داد.

ورق فولادی

بعضی از دیوارها هستند که از ورق‌های فولادی با دوام و محکم ساخته می‌شوند، اگرچه این دیوارها ماندگاری طولانی مدت دارند و بسیار مقاوم هستند، انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می‌توانند بار ساختمان را نیز تحمل کنند. البته این نوع از دیوارها به خاطر هزینه بالایی که دارند، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. اما در ساختمان‌های صنعتی و ساختمان‌های مدرن از آن ها استفاده می‌شود.

کلام پایانی

دیوار یکی از بخش‌های جدای ناپذیر ساختمان است که اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر هنگام انتخاب متریال مناسب برای ساخت دیوار، بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام می‌شود. با توجه به اینکه امکان استفاده از مصالح دیگری نیز به عنوان جایگزین دیوار آجری وجود دارد، در این مقاله از آجر وندا درباره مصالحی که می‌توانید به عنوان جایگزین از آن ها استفاده کنید، صحبت کردیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت مصالح جایگزین دیوار آجری، می‌توانید با کارشناسان بخش فروش آجر وندا تماس حاصل فرمایید.

ثبت سفارش آجر مدرن و سنتی فقط با یک تماس 09120942935 📞

محصولات

برای مشاوره، ثبت سفارش و استعلام قیمت با ما به شماره  09120942935 📞 تماس حاصل نمایید.

ارسال بار صنایع آجر وندا توسط باربری های رسمی و معتبر حمل و نقل بار با هماهنگی خریدار محترم صورت می پذیرد.
در ضمن مشتریان گرامی می‌تواند در صورت امکان و صلاحدید خویش ، وسیله نقلیه خود را برای حمل بار ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *